Upute za iznajmljivače

OBVEZE IZNAJMLJIVAČA NA PODRUČJU OPĆINE SVETA NEDELJA U 2022. GODINI

 

  1. RJEŠENJE O ODOBRENJU PRUŽANJA UGOSTITELJSKIH USLUGA U DOMAĆINSTVU

Posjedovati važeće Rješenje o odobrenju pružanja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu.
Zahtjev za izdavanjem Rješenja podnosi se UPRAVNI ODJEL ZA TURIZAM IŽ,

Izdvojeno mjesto rada u Labinu, Titov trg 11

https://www.istra-istria.hr/index.php?id=1972

Addresa: Titov trg 11, Labin

Tel: 052 / 866-800, 866-651

Fax: 052 / 866-657

Nakon prijave u Upravni odjel za turizam IŽ, Izdvojeno mjesto rada u Labinu, Titov trg 11

potrebno je otići s kopijom Rješenja u nadležnu Poreznu upravu (radi daljnjih uputa u vezi paušalnog plaćanja poreza na dohodak te upisa u registar poreznih obveznika) i nadležnu Turističku zajednicu (radi uputa prijave i odjave gostiju). Iznajmljivač je dužan prijaviti se u registar poreznih obveznika (Porezna uprava) u roku od 8 dana od dana izdavanja rješenja – obrazac RPO-1 (ispunjeni obrazac odnijeti u Poreznu upravu).

  1. STANDARDIZIRANA PLOČA ZA OZNAČAVANJE VRSTE I KATEGORIJE OBJEKTA

Na ulazu objekta istaknuti natpis s oznakom vrste i kategorije objekta (standardizirana ploča). Ovlaštena poduzeća za proizvodnju standardiziranih ploča su:

– Tiskara Greis d.o.o , Most Raša bb, 52223 Raša, Mob -0911852287, Email:  tiskara.greis@gmail.com

– Kordun – marketing d.o.o. Matka Laginje 10, 47 000 Karlovac, tel: 047 645 561, e-mail: prodaja-lav@kordun.hr.

– Jaguar d.o.o., Hrvojeva 6, 21000 Split, tel: 021 343 888, e-mail: jaguar@post.htnet.hr

– Binar d.o.o., Livanjska 12, 21000 Split, tel: 021 344 442, e-mail: binar@st.htnet.hr

– Robi, obrt za usluge reklamiranja i prenje automobila, vl. Vesela Mikić, Put Nina 129a, 23000 Zadar, tel: 023 220 655, e-mail: reklame.mikic@gmail.com,

–  Na ulazu u smještajnu jedinicu postaviti brojčanu oznaku, ukoliko ih u objektu ima više.

  1. eVisitor

Prijavljivati i odjavljivati sve goste putem sustava eVisitor. Korisničko ime,  lozinku i TAN listu možete preuzeti u Turističkoj zajednici Općine Sveta Nedelja, gdje ćete dobiti sve potrebne informacije. Potrebne podatke možete preuzeti osobno (uz predočenje osobne iskaznice), a temeljem punomoći može i opunomoćenik u ime nosioca rješenja. Uz punomoć, opunomoćenik mora uz sebe imati i vlastitu osobnu iskaznicu te kopiju osobne iskaznice vlasnika objekta. Prijava turista obvezna je u roku od 24 sata.

  1. CJENIK

Istaknuti cjenik u svakoj smještajnoj jedinici. Cjenik mora biti u kunama te na njemu moraju biti naznačene sve usluge koje se nude te informacija o plaćanju boravišne pristojbe.

  1. Izdavati račune gostima za izvršenu uslugu, i naznačenim popustom ukoliko se popust daje.
  2. Voditi evidenciju o prometu.
  3. TURISTIČKA PRISTOJBA

Plaćati turističku pristojbu, prema uplatnicama koje je moguće preuzeti iz sustava eVisitor. IBAN za uplatu turističke pristojbe je: HR0310010051743204740, model: HR67, poziv na broj odobrenja: OIB iznajmljivača – oznaka objekta iz sustava eVisitor.

Uz napomenu da od 2020. više nema podjele po turističkim razredima, za područje Općine Sveta Nedelja od 01.01.2020. primjenjivati će se sljedeći iznosi kod naplate turističke pristojbe:

  1. A) Turistička pristojba za osobe koje koriste uslugu noćenja u smještajnom objektu u

kojem se obavlja ugostiteljska djelatnost / PO OSOBI:

– za razdoblje 1.4.-30.9. 10,00 kuna po osobi;

– za ostalo razdoblje 7,00 kuna po osobi

  1. B) Turistička pristojba za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na

obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu u godišnjem PAUŠALNOM IZNOSU

– smještaj u domaćinstvu 350,00 kuna po krevetu godišnje,

– smještaj na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu 200,00 kuna po krevetu godišnje

NAPOMENA 2020, 2021:

Osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu plaćaju samo pola iznosa godišnjeg paušala turističke pristojbe u 2020. i 2021. godini. Također, za cijelu 2020. i 2021. godinu te se osobe oslobađaju plaćanja turističke pristojbe za pomoćne krevete.

  1. TURISTIČKA ČLANARINA

Turistička članarina se od 2020. godine više ne obračunava prema ukupnim godišnjim primicima, već prema broju svih kreveta koji su navedeni u rješenju o kategorizaciji obveznika;

Godišnji paušalni iznos članarine osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu mogu platiti jednokratno do 31. srpnja tekuće godine ili u tri jednaka obroka, s time da prvi obrok dospijeva 31. srpnja, drugi 31. kolovoza, a treći 30. rujna tekuće godine, a podnose nadležnoj ispostavi Porezne uprave posebni Obrazac TZ 2 do 15. siječnja tekuće godine za prethodnu godinu u kojoj je u obvezi obračunati i uplatiti članarinu turističkoj zajednici.

IBAN za uplatu Turističke članarine TZO Sveta Nedelja HR1910010051743227150,  model HR67; Poziv na broj primatelja: OIB iznajmljivača – nosioca rješenja.

Visina godišnjeg paušalnog iznosa članarine:

A.

– za svaki krevet iznosi 45,00 kuna (smještaj u domaćinstvu);

– za svaki krevet iznosi 30,00 kuna (smještaj na OPG-u),

Godišnji paušalni iznos članarine za pomoćne ležajeve umanjuje se za 50%.

 

NAPOMENA 2020 i 2021.:

Iznimno, visina godišnjeg paušalnog iznosa članarine u 2020. i 2021. godini umanjuje se za 50%.

Iznimno, u 2020. i 2021.godini, godišnji paušalni iznos članarine ne plaća se na pomoćne ležajeve, prema Pravilniku o dopuni Pravilnika o godišnjem paušalnom iznosu članarine za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu i o obrascima TZ za plaćanje članarine turističkoj zajednici – NN 88/2020 (30.7.2020.)

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2020_02_14_251.html

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2020_07_88_1674.html

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2021_06_64_1226.html

 

  1. Plaćati porez u paušalnom iznosu.

Zakonom o porezu na dohodak i Pravilnikom o djelatnostima iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima te organiziranja kampova koje će paušalno oporezivati, o visini paušalnog poreza i načinu plaćanja paušalnog poreza, propisano je da iznajmljivači koji nisu u sustavu PDV-a plaćaju porez na dohodak od iznajmljivanja u godišnjem paušalnom iznosu po svakom registriranom krevetu, odnosno kamp jedinici.

Na dodatne (pomoćne) krevete paušalni porez se ne plaća.

Godišnji paušalni porez na dohodak i prirez porezu na dohodak utvrđuje se poreznim rješenjem koje donosi nadležna ispostava područnog ureda Porezne uprave prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu poreznog obveznika, a vrijedi i za sljedeće godine sve do donošenja novog rješenja. U rješenju je detaljno naveden i način plaćanja paušalnog poreza.

Iznajmljivač je dužan prijaviti se u registar poreznih obveznika (obrazac RPO-1) ispostavi područnog ureda Porezne uprave nadležnoj prema mjestu prebivališta ili uobičajenog boravišta.

Radi evidencije u registru poreznih obveznika (dalje u tekstu: registar) poreznoj upravi dužni su se prijaviti:

  • građani koji počinju s iznajmljivanjem i to u roku od 8 dana od dana izdavanja odobrenja za obavljanje djelatnosti radi upisa u registar,
  • iznajmljivači kod kojih je došlo do promjene u broju osnovnih kreveta ili kamp-jedinica i to u roku od 8 dana od dana izdavanja novog odobrenja kojim se utvrđuje nastala promjena radi evidencije iste promjene u registru,
  • građani koji prestanu s iznajmljivanjem i to u roku od 8 dana od dana izdavanja rješenja o prestanku obavljanja djelatnosti radi brisanja iz registra.

Visina godišnjeg paušalnog poreza utvrđena je Odlukom općinskog vijeća Općine Sveta Nedelja dana 30.01.2019. godine i to:

Pružatelji usluga smještaja u domaćinstvu u naselju Nedešćina – 210,00 kn po krevetu

Pružatelji usluga smještaja u domaćinstvu u ostalim naseljima u Općini Sveta Nedelja osim Nedešćine – 150,00 kn po krevetu

Svota godišnjega paušalnog poreza na dohodak uvećavat će se za prirez porezu na dohodak, koji je uveden odlukom jedinice lokalne samouprave prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu poreznog obveznika (6% Općina Sv. Nedelja).

  1. omogućiti gostu podnošenje pisanog prigovora u objektu i bez odgađanja pisanim putem potvrditi njegov primitak te omogućiti gostu podnošenje pisanog prigovora putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte, u objektu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora, u pisanom obliku odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora te voditi i čuvati evidenciju prigovora gostiju godinu dana od dana primitka pisanog prigovora,

 

  1. ako pruža usluge pansiona ili polupansiona, ispunjavati uvjete propisane posebnim propisima o hrani, osim postupka upisa u upisnik registriranih objekata u poslovanju s hranom,

 

  1. pružati ugostiteljske usluge koje su utvrđene rješenjem nadležnog ureda,

 

  1. prilikom oglašavanja i reklamiranja usluga i isticanja poruka u promidžbenim materijalima, iznajmljivač smije koristiti samo oznaku propisane vrste i kategoriju objekta koja je utvrđena rješenjem nadležnog ureda,

 

  1. na vidljivom mjestu u objektu istaknuti oznaku o zabrani usluživanja, odnosno konzumiranja alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina;

 

  1. u svakoj smještajnoj jedinici imati plan evakuacije koji mora biti izložen na unutarnjoj strani ulaznih vrata ili u neposrednoj blizini (to može biti i samo znak EXIT),

 

  1. imati kutiju prve pomoći I vatrogasni aparat u objektu (op.a. Obveza postavljanja aparata za gašenje požara se ne odnosi na iznajmljivače fizičke osobe, već na obrtnike i tvrtke.)

 

  1. istaknuti kućni red